Metabolik Cerrahi Uzmanı Kimdir? Hangi Cerrahileri Yapar?

Obezite ve obezitenin cerrahi tedavilerine dair internette araştırma yaptıysanız veya bu konularda tıbbi hizmet almış tanıdıklarınızla, çevrenizdeki kişilerle konuştuysanız bariatrik cerrahi, obezite cerrahisi terimlerinin yanında mutlaka metabolik cerrahi terimini de duymuş olmanız olası.

Genel olarak obezite tedavisi ve metabolik rahatsızlıkların tedavisi üzerine uzmanlaşmış cerrahlar, bu alanlarda hastalarına tıbbi hizmet veriyor.

Obezite cerrahisi, obez bireylerin kilo kontrolünü sağlamak için yapılan cerrahi işlemleri ifade ediyor. Bariatrik cerrahi ise bu cerrahi işlemleri gerçekleştirirken cerrah tarafından kullanılan tıbbi bilgi, cerrahi bilgi ve teknikleri ifade etmek için kullanılan Yunanca kökenli karşılığıdır ( Bar-: Ağırlık + tedavi: -iatri= Bariatri). Peki obezite cerrahisi, kilo sorununu çözmek için yapılan cerrahi işlemleri anlatıyorsa, metabolik cerrahi nedir?

Metabolik sendromun tedavisinde VKİ’den bağımsız olarak, Tip 2 diyabet hastalığının cerrahi tedavisi için yapılan cerrahi prosedürleri ifade etmek için metabolik cerrahi, bu işlemleri yapan cerraha ise metabolik cerrahi uzmanı deniyor. Metabolik cerrahide de obezite cerrahisinde olduğu gibi bariatrik cerrahi teknikleri kullanılıyor. Bu tekniklerin bazıları ancak ileri merkezlerde yetkin bir kurulun değerlendirmesi sonucu uygun görülen hastalara yapılan özel cerrahi tekniklerdir. Bu cerrahi tekniklerden hangisinin size uygun olduğuna metabolik cerrahi uzmanınızla birebir görüştüğünüzde ve bazı özel testlerden sonra ancak karar verilebilir. Her cerrahi yöntem her hasta için uygun olmayabilir. Bireysel karar verilmesi şarttır.

Son yıllarda özellikle sanayii devriminden sonra fast food kültürü ile birlikte obezite ve tip 2 diyabet, toplumda önemli bir sağlık sorunu haline geldi ve geleneksel tedavi yöntemleriyle yeterli sonuçlar alınamadığında metabolik cerrahi bir seçenek olarak düşünülüyor. Bu cerrahi müdahaleler, mide hacminin azaltılması, sindirim yolunun değiştirilmesi veya her ikisinin kombinasyonuyla obezite ve diyabetin kontrol altına alınmasına yardımcı olur.

Bir kavram olarak bariatrik cerrahi teknikleri konusunda uzmanlaşmış, obezitenin ve metabolik hastalıkların tedavisi alanında çalışan cerrahlara Obezite ve Metabolik Cerrahi uzmanı deniyor.  O zaman metabolik cerrahiye biraz daha yakından bakmaya ne dersiniz?

Metabolik Cerrahi Uzmanı Kimdir? Hangi Hastalıkların Tedavisiyle İlgilidir?

Tip 2 diyabet hastalığı olanlar, obezite nedeniyle gelişen insulin intoleransı nedeniyle tip 2 diyabet hastası tanısı alanlar, metabolik cerrahinin şifa verebildiği hasta grupları. Kandaki şeker oranının kontrolü ve tip 2 diyabet hastalığının kompleksleşen olumsuz etkilerinin ortadan kaldırılmasının ilk basamaklarının başında dengeli bir kilo, doğru beslenme ve fiziksel olarak hareketli olmak geliyor. Ancak yapılan tedaviler, diyetler, ilaç kullanımının hastalara istedikleri yaşam konforunu sağlamakta yetersiz kaldığı da çokça görülen bir durum. İşte burada metabolik cerrahi ve dolayısıyla metabolik cerrahi uzmanları devreye giriyor.

Metabolik cerrahi, tip 2 diyabetin tedavisi dışında yine metabolik sendrom rahatsızlıkları olan hiper tansiyon, yüksek kolesterol gibi rahatsızlıkların da tedavisinde baş vurulan bir cerrahi.

Son dönemlerde metabolik cerrahi alanında geliştirilen yöntemler sayesinde bu cerrahinin başarı oranları da gittikçe artıyor. Özellikle erken tanı konulan bu rahatsızlıkların tedavisinde metabolik cerrahinin çok etkili olduğu söylenebilir.

Metabolik Cerrahi Ameliyatları

Metabolik cerrahi ameliyatları, obezite ve tip 2 diyabet gibi metabolik hastalıkların tedavisinde etkili bir yol sunar. Bu ameliyatlar, hastanın durumuna ve ihtiyaçlarına göre farklı tiplerde yapılabilir. En yaygın metabolik cerrahi ameliyatları arasında tüp mide ameliyatı, çeşitli gastrik bypass teknikleri(klasik Roux-en-Y bypass, Mini Gastric Bypass(MGB, One Anastomosis Gastric Bypass-OAGB), biliopankreatik diversiyon, duodenal switch, SADI-S( Sleeve gastrectomy + Single Anastomosis Duodeno Ileostomy), transit bipartisyon, SASI(Single Anastomosis Sleeve Ileostomy), SASJ(Single Anastomosis Sleeve Jejunostomy) ve diverted / nondiverted sleeve gastrectomy + ileal interpozisyon yer almaktadır. Tüp mide ameliyatında mide hacmi küçültülürken, gastrik bypass işleminde mide ile ince bağırsak arasında bir bağlantı oluşturularak sindirim sisteminin bir kısmı atlanır. Biliopankreatik diversiyon ise mide hacminin küçültülmesi ve sindirim yolunun değiştirilmesinin birleştirildiği bir prosedürdür. Size en uygun metabolik cerrahiden sonra hızla bütün kullandığınız ilaçları bırakacaksınız, kaliteli bir yaşama merhaba diyeceksiniz.

Türkiye’de metabolik cerrahi ve obezite cerrahisi alanında çalışmalarıyla önde gelen akademisyen hekimlerden olan Obezite ve Metabolik Cerrahi Uzmanı Prof. Dr. Burak Kavlakoğlu’nun herkesin anlayabileceği dille anlattığı metabolik cerrahi yöntemleri hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki linkleri gözden geçirebilirsiniz.

Metabolik Cerrahi Uzmanı İstanbul

Metabolik cerrahi, sindirim sistemi anatomisini değiştirmesinin ötesinde metabolizma düzenleyici fizyolojik ve biyokimyasal değişiklikleri ifade eder.

İstanbul, sadece Türkiye’nin değil merkezinde bulunduğu Asya, Avrupa ve ortadoğunun da sağlık alanında, sağlık turizminde önemli bir merkezi. Metabolik cerrahi alanında hizmet veren alanında son derece tecrübeli metabolik cerrahi uzmanlarına ve sağlık kuruluşlarına sahip İstanbul’da bu alanda son derece iyi sağlık hizmeti alabilirsiniz.

Metabolik Cerrahi Ameliyatlarının Zararları, Riskler Var Mı?

Her cerrahi prosedürde olduğu gibi metabolik cerrahi ameliyatları da belirli riskleri içerir. Bu risklerin başında enfeksiyon, kanama, anestezi reaksiyonları ve yara iyileşmesi sorunları gelir. Ayrıca, metabolik cerrahi sonrası dikkat edilmesi gereken önemli noktalardan biri de beslenme düzeninin değişmesidir. Ameliyat sonrası uygun beslenmeme durumunda vitamin ve mineral eksiklikleri görülebilir. Bu nedenle, metabolik cerrahi uzmanı, ameliyat öncesinde ve sonrasında hastalarını detaylı bir şekilde bilgilendirir ve takip eder.