Obezite Cerrahisi Kimlere Yapılır, Kimlere Yapılmaz?

Kimlere obezite cerrahisi yapılır?

Obezite cerrahisi yapacağımız hastalarda Bir takım kriterlere dikkat etmemiz gerekir. Bu kriterler Arasında en önemlisi vücut kitle indeksidir(VKİ). VKİ vücut ağırlığımızın(kg) boyumuzun metre cinsinden karesine bölünmesi ile oluşan bir değerdir. Bu değer 30’un üzerinde ise obeziteden bahsedilir.

Obezite vücut kitle endeksi 30-35, 35-40 ve 40’ın üzeri olmak üzere 3 ana grupta ele alınır. VKİ >40 ise morbid obezite Yani hastalıklı obezite söz konusu olup doğrudan ameliyat ile tedavi edilmesi şarttır. VKİ 35-40 arasında İse yandaş hastalık olup olmaması önem arz eder. Bu yandaş hastalıklar tip 2 şeker hastalığı, hiper tansiyon, kolesterol yüksekliği, trigliserid yüksekliği, HDL-iyi kolesterol düşüklüğü, uyku apne sendromu, yağlı karaciğer hastalığı (NASH), astım, reflü hastalığı, venöz staz hastalığı, idrar tutamama, ağırlığa sekondet eklem deformiteleridir.

Kimlere obezite cerrahisi yapılmaz?

Yaş kriteri bugün kesin engel olmayıp Kişiye göre değerlendirme sonucunda karar verilir. Bir takım hormon bozukluklarında obezite cerrahisi yapılmaz bunlar Cushing hastalığı hipotiroidi, insülinoma gibi hastalıklardır.

Bir takım psikiyatrik hastalıklarda da obezite cerrahisi yapılmaz. Bunlar blumia-yeme kusma hastalığı, depresyon, şizofrenidir.

Alkol ve madde bağımlılığı varsa, ciddi pıhtılaşma bozukluğu varsa, anesteziye engel kalp hastalığı varsa, hayat boyu vitamin ve diyete uyum sağlayamayacaksa, kanser hastalığı varlığında, gebelik sırasında veya bir yıl içerisinde gebelik düşünenlerde, portal hipertansiyon, şiddetli reflü hastalığı, Crohn hastalığı(bypass cerrahisinde barsak anastomoz kaçağı riski) durumlarında obezite cerrahisi yapılmaz.